skip to Main Content

Deze 2-daagse cursus behandelt hoe lees- en schrijfvermogen wordt beïnvloed door verschillende factoren, zoals het gezichtsvermogen, het vermogen om de klanken van de taal te herkennen en de motoriek. Je leert hoe we kunnen controleren op niet-geïntegreerde primitieve reflexen en je leert andere motorische ‘handicaps’ herkennen die belangrijk zijn bij leesproblemen. Je leert hoe we de lees- en schrijfvaardigheid kunnen verbeteren door ritmische bewegingen en reflexintegratie activiteiten.

Ideaal voor kindertherapeuten, leerkrachten, kinderfysiotherapeuten, kinderpsychologen, (ortho)pedagogen, ergotherapeuten, oefentherapeuten, ouders, maatschappelijk werkers, gezins- en geestelijke gezondheidstherapeuten, yogatherapeuten, kinesiologen, Brain Gym instructeurs.

Onderwerpen zijn onder meer:
– leer en oefen hoe de ritmische bewegingen kunnen worden gecombineerd om meer diepgaande bewegingen te creëren.
– leer hoe beweging en sensorische verwerking met elkaar verbonden zijn voor ontwikkeling.
– leer en oefen hoe je visuele en auditieve informatie kunt toevoegen bij het controleren van reflexen.
– leer en oefen hoe je beeld en geluid kunt toevoegen aan de ritmische bewegingen.

Om deel te nemen aan RMTi Level 3, moet je RMTi Level 1 en 2 gevolgd hebben.

Data cursus RMTi Level 3 in Castricum (klik op de datum om je in te schrijven):

13 en 14 mei 2024 (AANMELDEN)


Het niveau van de trainingen en cursussen is HBO, en kan eventueel met enige aanvullende zelfstudie ook gevolgd worden door deelnemers met MBO niveau met interesse in de leerstof.

Back To Top