Deze 2-daagse cursus behandelt hoe lees- en schrijfvermogen wordt beïnvloed door verschillende factoren, zoals het gezichtsvermogen, het vermogen om de klanken van de taal te herkennen en de motoriek. Je leert hoe we kunnen controleren op niet-geïntegreerde primitieve reflexen en je leert andere motorische ‘handicaps’ herkennen die belangrijk zijn bij leesproblemen. Je leert hoe we de lees- en schrijfvaardigheid kunnen verbeteren door ritmische bewegingen en reflexintegratie activiteiten.
Ideaal voor kindertherapeuten, leerkrachten, kinderfysiotherapeuten, kinderpsychologen, (ortho)pedagogen, ergotherapeuten, oefentherapeuten, ouders, maatschappelijk werkers, gezins- en geestelijke gezondheidstherapeuten, yogatherapeuten, kinesiologen, Brain Gym instructeurs.
Onderwerpen zijn onder meer:
– leer en oefen hoe de ritmische bewegingen kunnen worden gecombineerd om meer diepgaande bewegingen te creëren.
– leer hoe beweging en sensorische verwerking met elkaar verbonden zijn voor ontwikkeling.
– leer en oefen hoe je visuele en auditieve informatie kunt toevoegen bij het controleren van reflexen.
– leer en oefen hoe je beeld en geluid kunt toevoegen aan de ritmische bewegingen.
Om deel te nemen aan RMTi Level 3, moet je RMTi Level 1 en 2 gevolgd hebben.
Data cursus RMTi Level 3 in Castricum (klik op de datum om je in te schrijven):
Het niveau van de trainingen en cursussen is HBO, en kan eventueel met enige aanvullende zelfstudie ook gevolgd worden door deelnemers met MBO niveau met interesse in de leerstof.