skip to Main Content

In mijn werk met mensen speelt gezondheid altijd een belangrijke rol. En je kunt je gezondheid beïnvloeden! Een groot deel ligt in je eigen handen.

Allereerst kun je gezondheid beïnvloeden met gezonde voeding. Laat goede voeding zoveel mogelijk je ‘medicijn’ zijn. Dit betekent wat mij betreft dat je zoveel mogelijk pure, verse producten eet en drinkt.

Daarnaast is voldoende beweging van belang, zorg dat je elke dag een half uur tot een uur matig tot intensief beweegt! Ik werk veel met kinderen en het is bewezen dat de leercapaciteit met maar liefst 20% toeneemt na intensieve inspanning.

Op de derde plaats staat voldoende inname van essentiële voedingsstoffen, om je lichaamscellen gezond te maken en te houden. Stoffen die we onvoldoende via onze voeding binnen krijgen. Suppletie dus. Juist in deze tijd erg belangrijk.

Het is bekend dat voldoende omega 3 in je cellen een positieve invloed heeft op het functioneren van het brein. Ik werk veel met kinderen met ADHD, leer- en  concentratieproblemen en door ze van een goede visolie te voorzien, wordt het succeseffect van mijn behandeling nog sterker.

Maar zeker ook voor volwassenen is het onderhouden van dagelijkse lichaamsfuncties essentieel om bijvoorbeeld ziektes te voorkomen, je gewicht te beheersen en verouderingsprocessen te vertragen. Door onze ‘moderne’ voeding krijgen we teveel omega-6 binnen, wat bij een laag gehalte aan omega 3 in de cellen zorgt voor (blijvende) ontstekingsreacties. Naast het vermijden van bewerkte voedingsmiddelen en verzadigde vetten, is het aanvullen met omega 3 aanbevolen.

Nu zijn er veel omega 3 supplementen op de markt met grote verschillen in kwaliteit en zuiverheid. Daarom ben ik op onderzoek gegaan welke omega 3 écht het verschil maakt voor onze cellen en dus de moeite waard is om aan te bevelen. Die zuivere, hoogwaardige omega 3 heb ik gevonden. Ik gebruik alleen de beste en zuivere olie en die gun ik jou (en je kind!) ook.

Omega 3 helpt je celmembranen gezond te houden, zodat voedingsstoffen er in kunnen, maar ook afvalstoffen er weer uit getransporteerd worden. Ook spelen vitamine K2 en D3 een belangrijke rol in het bouwen aan gezonde cellen. Vitamine K2 krijgen wij hoegenaamd niet binnen met onze voeding, een groot deel van de bevolking heeft een ernstig tekort, terwijl het een essentiële rol speelt in het hebben van schone bloedvaten en gezonde botten. 95% van de mensen heeft een tekort aan vitamine D3! We weten dat zonlicht een belangrijk rol speelt maar dat alleen is niet genoeg om optimale waardes voor je systeem te behalen en bijvoorbeeld te zorgen voor een gezonde bloeddruk.

Wil jij ook ervaren wat de waarde van deze essentiële vetzuren en vitamines is voor je immuunsysteem? Ik informeer je er graag over en help je aan de juiste producten.

Back To Top